6 grunde til at blogs er vigtige for rejse og kultur influencers

Marketing ændrer sig konstant, og at bruge blogs som en del af en marketingstrategi er én måde for organisationer at nå ud til nuværende eller potentielle kunder – uanset størrelsen af social media profil.

 

En professionel hjemmeside til blog, gør det nemmere for alle at finde dig via Google. Og ved at bruge en multikanal marketingstrategi tilbyder blogs endnu et kontaktpunkt med kunderne.

 

Her er otte grunde til, at blogs er vigtige for influencers.

 

1. Drive trafik til et websted

Blogs skaber relevant indhold for at øge trafikken på webstedet. Influencers med blogs får 55 % flere websitebesøgende end dem uden en.

 

Blogs er en fantastisk måde at holde en hjemmeside opdateret med nyt indhold. Læsere vil gerne vide, hvordan man løser problemer, og blogs kan også binde sammen rådgivning og en forretningsservice eller et produkt. Derudover kan blogindlæg være grundlaget for opslag på sociale medier for at nå ud til kunder. Organisationer kan poste links til bloggen på sociale medier som Facebook, LinkedIn og Twitter, hvilket giver læserne en grund til at klikke videre til din hjemmeside.

2. Øg søgemaskineoptimering

En del af søgemaskineoptimering (SEO) er at drive organisk trafik til en hjemmeside. Søgemaskineresultater beregnes ud fra nyt indhold, antallet af indekserede sider og søgeord. Du kan forbedre alle disse områder og vises højere på søgemaskinens resultatsider blot ved at have en blog. Nøglen til blogging er at levere relevant og kvalitetsindhold sammen med nye indlæg.

 

Ved at oprette blogindlæg kan virksomheder også udvide deres brug af søgeord. Organisationer bør bruge værktøjer som Ahrefs, Google Search Console, Semrush eller Answer the Public for at få hjælp til at bestemme søgeord. Men vær opmærksom på ikke at bruge et søgeord for ofte. Google straffer indhold for søgeordsfyld.

 

Ved at blogge om branchen, forretningen, kunder, produkter og begivenheder vil relaterede søgeord naturligvis blive brugt i indholdet.

 

3. Udvid e-mail-listen

E-mail-lister er en fantastisk måde at interagere med fans på, men det kan være svært at nå nye, hvis de ikke har hørt om dig. Blogs kan gøre potentielle subscribers bekendt med et brand og bane vejen for, at flere mennesker kan abonnere på en e-mail-liste. Kunder er også mere tilbøjelige til at stole på e-mail-nyhedsbreve, hvis de nyder blogindholdet.

4. Skab indhold til sociale medier

Sociale medier giver dit brand en nem måde at dele indhold på. Når først et blogindlæg er oprettet, er der ingen grund til at omskrive det til sociale medier. Du skal blot give et link til bloggen på sociale medier og bede læserne om at dele eller like opslaget. Sørg for at dele på tværs af flere sociale medieplatforme for at nå ud til flere mennesker.

5. Tiltræk nye kunder

Med hvert blogindlæg er der oprettet en anden indekseret side, som også kan hjælpe med SEO. Sørg for at inkludere opfordringer til handling på hver af disse sider.

 

Medtag kortfattede instruktioner om, hvad du skal gøre. For eksempel “Kontakt mig for forslag” eller “Bestil en gratis guide.” Organisationer bør også give kunderne en måde at nå dem på, såsom et telefonnummer, en kontaktformular eller en e-mailadresse. Tilbyd en gratis download eller et sted at tilmelde dig for mere information for at indsamle kundeemner.

6. Udvid virksomhedens brand

Vis den personlige side af branchen for at vise kunderne, at de er mere end blot et nummer. Influencers med en virksomhed kan virke kolde, men at have en blog gør det muligt for organisationer at hjælpe publikum med at forstå den daglige forretning og vise deres menneskelige side.